Orman Kanunu’nda yapılan yeni düzenlemeyle, yaklaşık 3 milyon vatandaşın tapu sorununun çözülmesinin hedeflendiğini belirten AK Parti Alanya İlçe Başkanı Mehmet Şarani Tavlı, “Ek Madde 22 kapsamında yıllar içinde farklı uygulamalar nedeniyle devlet ormanı sınırları içinde kalan ancak özel mülkiyete ait olan taşınmazların mevcut tapuları geçerli sayılacak. Bu nedenle iptal edilen tapular ise iade edilecek. Böylece kadastro kaynaklı uzun süredir devam eden belirsizlikler giderilerek yaklaşık 80 bin taşınmazla ilgili mülkiyet sorunları çözüme kavuşacak. Düzenlemeye göre; kesinleşmiş orman kadastrosunda “devlet ormanı” sınırları içinde kalan ancak Hazine adına kayıtlı olmayan ve halen gerçek veya tüzel kişiler adına tapuda kayıtlı taşınmazlar için başvuru yapılması halinde, Orman Genel Müdürlüğü’nün incelemesi sonucunda mevcut tapular bedelsiz şekilde geçerli kabul edilecek” dedi.
“YENİDEN 2/B UYGULAMASI YAPILABİLECEK”
Sorun yaşanan bölgelerde yeniden 2/B uygulaması yapılabileceğinin açıklayan Tavlı, “Daha önce çeşitli gerekçelerle değerlendirme yapılmayan ancak 2/B şartlarını taşıdığı tespit edilen alanlar da yeniden değerlendirmeye alınabilecek. Bu önemli düzenlemenin hayata geçirilmesinde öncülük eden Cumhurbaşkanımız ve Genel Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a, Tarım ve Orman Bakanımız Sayın İbrahim Yumaklı’ya teşekkür ediyor; düzenlemenin vatandaşlarımız için hayırlı olmasını diliyoruz. Ülkemize, ilçemize ve hemşehrilerimize hayırlı olsun” diye konuştu.
“EVİ, BAHÇESİ OLANLARI BELLİ ŞARTLARDA GERİ VERECEKLER”
Alanya Muhtarlar Derneği Başkanı Rüştü Vural da, “Daha önce orman müdürlüğü tapuları mahkeme kararı ile devralmış. Orman içerisinde evi, bahçesi olanları belli şartlarda geri verecekler. Bizlerin, AK Parti Alanya İlçe Teşkilatı, önceki dönem Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun girişimleri ile mücadeleler verdik. Muhtarlarımızla toplantılar yaptık” dedi.
“EN ÇOK DİM BÖLGESİNDE SIKINTI VAR”
Alanya’da orman sınırları içerisinde kalan ancak özel mülkiyete ait olan taşınmaz konusunda birçok mahallede sıkıntılar olduğunu belirten Vural,
“Bu konuda en çok Dim bölgesinde sıkıntılar var. Kestel, Demirtaş, batıda Akdam’dan tutun hemen her mahallede sıkıntılar var” diye konuştu.
“VATANDAŞLARI MÜDÜRLÜĞE YÖNLENDİRECEĞİZ”
Orman Kanunu’nda yapılan düzenlemenin Resmi Gazete’de yayımlandıktan sonra vatandaşları Alanya Orman İşletme Müdürlüğü’ne yönlendireceğiz. Vatandaşlar kapsama alanı gibi konularda sözleşme yapacak. Orman Kanunu’nu kapsayan en 16 ve ek 32’nci maddeler var. Şartları bu maddelere uyan vatandaşlara yardımcı olacaklar” ifadelerini kullandı.
“KİMSEYİ MAĞDUR ETMEYECEĞİZ”
Alanya’daki muhtarların vatandaşları mağdur etmemek için onlara yardımcı olacağını söyleyen Vural, “Vatandaşlar önce orman müdürlüğüne gidecek. Orman müdürlüğü onay verdikten sonra tapu müdürlüğüne gidecek” dedi.
“DİREKT TAPULARINI DİREKT ALABİLECEKLER”
2B konusuna da değinen Vural, “Önceden orman kadastrosu geçerken elinde tapusu olup orman müdürlüğü tarafından tapusu iptal edilenler yeni kanuna göre direkt tapularını direkt alabilecek. Bu kişiler önce orman müdürlüğüne ardından tapu müdürlüğüne gidecek. Bunun yanında 2B çalışması yapılırken tapuları 2B’ye uymayanlar orman müdürlüğünden yazı alarak tapu müdürlüğünden tapularını alacak. Bunların belli kriterleri var. Bu kriterleri uygulayacaklar” diye konuştu.
“DEVLET VATANDAŞLAR LEHİNE DÜZENLEMELERE GİTTİ”
Elikesik Mahallesi eski Muhtarı Yusuf Boz da, “Mülkiyeti orman olup, orman vasfını kaybetmiş alanlarda uygulanan orman kadastrosu ve 2/B çalışmaları ile ilgili devletimiz bazı kanunlarda vatandaşlarımız lehine düzenlemeye gitti. Mahkeme kararı ile tapusu iptal edilen arazilerin vatandaşlara iadesinin önü açıldı. 2/B yapılan köylerde bir daha 2/B yapılmaz ibaresi kaldırılarak geçmiş dönemlerde yönetmeliğe uymayıp, güncel tarih itibari ile uyan yerlerde tekrar çalışma imkanının önü açıldı. Tüm emeği geçenlere teşekkür ederim” ifadelerini kullandı. – Yasemin Kaya




