Gazipaşa Belediyespor’un şampiyonluk kutlamalarında bazı futbolcuların "Bozkurt" işareti yapmasının ardından başlayan tartışmalar büyüyor. Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı Gazipaşa İlçe Başkanı Kadir Sezen, duruma sert tepki gösterdi. Sezen, bozkurt sembolünün siyasi bir malzeme olmadığını, Türk milletinin ortak değeri olduğunu vurguladı. Kutlamaların ardından kamuoyunda başlayan tartışmalara yanıt veren Ülkü Ocakları Gazipaşa İlçe Başkanı Kadir Sezen, bozkurt işaretinin binlerce yıllık Türk tarihine dayandığına dikkat çekti.

Yeni dönemin ilk başpehlivanı belli oldu
Yeni dönemin ilk başpehlivanı belli oldu
İçeriği Görüntüle

"BOZKURT, BAĞIMSIZLIĞIN VE MİLLİ KİMLİĞİN SEMBOLÜDÜR"
Yapılan tartışmaların yersiz olduğunu belirten Sezen, “Son günlerde Gazipaşa Belediyespor’un şampiyonluk kutlamalarında bazı futbolcularımızın yaptığı bozkurt işareti üzerinden çeşitli değerlendirmeler yapılıyor. Bozkurt, Türk milletinin binlerce yıllık tarihinden süzülüp gelen, bağımsızlığın, özgürlüğün, cesaretin ve milli kimliğin sembollerinden biridir. Bu sembol Türk tarihinin, kültürünün ve ortak hafızasının önemli bir parçasıdır. Nitekim cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk döneminde de bozkurt figürü çeşitli devlet yayınlarında, paralar üzerinde ve birçok milli sembolde kullanılmıştır. Bu durum, bozkurdun Türk milletinin ortak değeri olduğunun açık bir göstergesidir” dedi.

"SİYASİ TARTIŞMALARIN KONUSU HALİNE GETİRİLMEMELİ"
Sporun birleştirici gücüne vurgu yapan ve sembollerin siyasileştirilmemesi gerektiğini ifade eden Sezen, "Spor, birleştirici, kaynaştırıcı ve ortak sevinçleri büyüten bir alandır. Şampiyonluk coşkusunun yaşandığı bir ortamda yapılan bozkurt işaretini, milletimizin tarihi ve kültürel değerleri çerçevesinde değerlendirmek gerektiğine inanıyoruz. Türk milletinin köklü sembollerini siyasi tartışmaların konusu haline getirmeden, ortak değerlerimize sahip çıkmaya devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla bildiririz” ifadelerini kullandı. Alanya Belediyesi'nde yaşanan benzer bir sürecin ardından Gazipaşa Belediyesi'nde de bozkurt işaretine yönelik tepkilerin iddia edilmesi, ilçede yeni bir tartışma dalgası başlatırken, Ülkü Ocakları'nın ardından kentteki farklı kesimlerden de tepkilerin art arda geldiği öğrenildi.