GÜNCEL

Martı TAG’a erişim engeli kararı

İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, paylaşımlı yolculuk adı altında hizmet veren Martı TAG uygulamasının haksız rekabet oluşturduğuna hükmederek, uygulamaya ve internet sitesine erişim engeli getirilmesi kararını verdi.

Taksici esnafının yaklaşık 3 yıldır sürdürdüğü hukuk mücadelesinin ardından gelen bu karar, tüm yurtta olduğu gibi Alanya’da da sevinçle karşılandı. Kararı değerlendiren Alanya Şoförler Odası Başkanı Ali Akkaya, "Türk adaleti, esnafın alın terini korumuş ve korsana 'dur' demiştir" dedi.

DAVALAR İSTANBUL’DA BİRLEŞTİ, KARAR ÇIKTI

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu’nun açtığı ilk davanın ardından; Antalya, İzmir ve Bursa gibi Türkiye'nin pek çok ilindeki şoförler odaları da sürece müdahil olarak bireysel davalar açtı. Martı TAG uygulamasının yurt genelinde yayılmasıyla büyüyen hukuki süreç, en son İstanbul’daki ana davada birleşti. Mahkemenin bilirkişi raporlarını incelemesinin ardından, vergisiz ve lisanssız taşımacılık yaptığı gerekçesiyle Martı TAG’a erişim engeli getirilmesine hükmedildi. Kararla birlikte, vatandaşların uygulamaya erişimi tamamen kısıtlanacak.

"TAKSİCİLERİN EKMEĞİNİN YÜZDE 50'SİNİ ÇALIYORLARDI"

Kararın ardından açıklamalarda bulunan Alanya Şoförler Odası Başkanı Ali Akkaya, davanın başından beri Martı TAG’ın hiçbir yasal zemini olmadığını savunduklarını belirtti. Sistemin açıkça "korsan taşımacılık" olduğunu ifade eden Akkaya, "Mahkemenin haksız rekabeti tescilleyen bu kararı, geçimini direksiyon başında sağlayan binlerce taksi şoförü ve aileleri tarafından büyük bir sevinçle karşılanmıştır. Bu sistem, Türkiye’deki taksicilerin ekmeğinin en az yüzde 50’sini çalıyordu. Taksici esnafımız devletimize vergisini ödüyor, belediyenin koyduğu kurallara uyuyor ve binbir emekle bu mesleği icra ediyor. Hiçbir yasal sorumluluğu olmayan, denetimsiz araçların 'paylaşımlı yolculuk' kılıfıyla yolcu taşıması adaletli değildi" dedi.

"ESNAFIMIZIN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ"

Yaklaşık 3 yıldır süren zorlu bir sürecin ardından adaletli bir sonuç alındığını vurgulayan Akkaya, emeği geçen herkese teşekkür ederek; "Ülkemizdeki tüm taksici esnafı açısından çok sevindirici bir durum. Taksici esnafının haksız bir biçimde ekmeğine ortak olan korsan taşımacılığa erişim engeli getirilmesi kararı hepimizi çok mutlu etti. Bu konuda emeği geçen tüm oda başkanlarımıza, avukatlarımıza ve federasyon genel başkanımıza teşekkür ediyoruz. Alanya Şoförler Odası olarak; yasal mevzuat çerçevesinde hizmet veren tüm esnafımızın yanında olmaya, korsan ve kayıt dışı taşımacılıkla mücadelemizi kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğiz" diye konuştu. – Yasemin Kaya